9 Νοεμβρίου 2016

Aγκάθια οι σκέψεις..που τρυπούν..- της Σοφίας Θεοδοσιάδη.


Αγκάθια οι σκέψεις ..που τρυπούν..καθώς η μέρα δύει στο σούρουπο και πλησιάζει το σκοτάδι..Παράξενος ετούτος ο μήνας και απροσδιόριστος..μια με βροχή και μία με χαλάζι..Μαζεύεται ο κόσμος όλος σε μια γωνιά..και απολογισμούς..μετρήματα για το Χειμώνα που έρχεται αρχίζει..Κάποτε που ήμουνα μικρότερη πίστευα.. πως θα παραμείνω για πάντοτε αθώα.. χαιρόμουνα με το παραμικρό..κι έλεγα πως κάθε βράδυ θα κοιμάμαι ευτυχισμένη.. Ποτέ δεν είχα φανταστεί..δεν ήξερα..η άγνοια η παιδική ..η απειρία δεν το επέτρεπε να φανταστώ..πως η ζωή έχει ξαφνιάσματα αναπάντεχα..πως η ζωή δεν είναι πάντα ροζ...Μέσα στο κρύο και στην παγωνιά τρατάρει ολόζεστες στιγμές..και μέσα στην ηλιοφώτιστη λιακάδα ..άλλοτε κρύο ''τσουχτερό''...

 

Τώρα δεν το πιστεύω πια..χάθηκε η αθωότητα και όσο κι αν προσπαθώ..έρχονται βράδια που γεμίζει το δωμάτιο σκιές ...
Κι όχι σκιές από τις σκέψεις τις δικές μου μοναχά..μα από τα εγωιστικά θέλω των γύρω μου..από τον συντηρητισμό που καθημερινά σαν ''φίδι '' μας τυλίγει.. Θέλω προσωπικά..θέλω ερωτικά..θέλω πολιτικά..όλα στα μέτρα τους..κομμένα και ραμμένα..Χάνω τη σκέψη μου συχνά..και αναρωτιέμαι και αμφισβητώ θεωρίες που έχτισα μονάχη μου..μέσα στην ψυχή και στο μυαλό μου..



Να τις ανατρέψεις προσπαθείς..καθώς δε σκέφτεσαι βαθιά..και πιπιλάς και καταπίνεις αμάσητη την καραμέλλα που σου δίνουν ..να μου τσαλαπατήσεις το όνειρο..να σβήσεις με την ασχήμια σου ..τις λάθος επιλογές σου..την όμορφη εικόνα μου ..που χρόνια τώρα με υπομονή ..σαν το ζωγράφο ..''ζωγραφίζω''.. Δακρύζουνε τα λείψανα..κλαίνε μπροστά σου οι Παναγίες.. ψηφίζεις τους πολιτικούς τους κραυγάζοντες άναρθρα και λαοπλανίστικα.. και τους εθνικιστές..λες κι είσαι μοναχός σου ..ολομόναχος..σαν κάτι το ξεχωριστό ..μέσα στον κόσμο τούτο...Και αδυνατώ να τα επεξεργαστώ..κι έτσι χάνεται η μαγεία της λίμνης μου..θολώνουνε τα θέλω αυτά τα εγωιστικά..θολώνουν τα νερά της..Σκύβω..και προσπαθώ..επίμονα να πιώ..μα νερό δεν πίνω κάθε βράδυ..Κι αν το φτάσω για να πιω μου φαίνεται στυφό τις περισσότερες φορές..

Μεγάλωσα πολύ και ξέρω..Οι άνθρωποι είναι μόνοι..και ιδιαιτέρως προστατευμένοι στο καβούκι τους..έστω κι αν αυτό έχει αγκάθια...Κοιτάζω στο νερό και ψάχνω να καθρεφτιστώ ..να ζωγραφίσω μια σκιά..μα βλέπω μοναχά τη δική μου τη μορφή..που ψάχνει απεγνωσμένα την αλήθεια..δεν κρίνω..για να μην κατακριθώ..Κι έρχεσαι εσύ απρόσμενα..για την αγάπη θεωρίες να αναπτύξεις..γιατί μου λες αυτό είναι το ζητούμενο ετούτης της ζωής..μονάχα η αγάπη..Η αγάπη που να 'ναι παρούσα καθημερινά..σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής..

Μου λες πως η αγάπη θέλει πάντα δυο για ανθίσει και να γεννηθεί..Μα εγώ σου λέω ναι εις την αρχή..μα είμαι της θεωρίας του αγαπημένου μου Λουντέμη..Πιστεύω πως είναι η ανάγκη να αγαπάς..μια θεωρία απέραντη και δίχως σύνορα..από μόνη της η αγάπη..Τι κι αν εσύ αδυνατείς να βγεις απ' το στενό το ρούχο που σου φόρεσαν..εγώ σαν θέλω και το νιώσω αγαπώ..κι ύστερα κλαίω στα συντρίμμια μου επάνω..Μα είναι δάκρυα ευτυχίας και χαράς αυτά..δάκρυα αληθινά..γιατί εγώ μονάχη τα κατάφερα ..καθώς εσύ γινόσουν πέτρα και ασβέστωμα ..σε ένα βουνό και κάτω από το χώμα.. Είναι η αγάπη σου αποκρίνομαι ζήτημα σοβαρό..και ερωτικό..και οικογενειακό ακόμα και πολιτικό το ζήτημα θαρρώ..



Η αγάπη είναι επανάσταση από μόνη της..λίγοι εκείνοι οι τολμηροί που ''επαναστατούν'' αληθινά..Δεν μπαίνει σε καλούπια..δε δέχεται προυποθέσεις και όρους..δεν είναι εμπορεύσιμη...Είναι αδύνατον να πιεις να ξεδιψάσεις απ' το ποτάμι της..αν δεν κρατάς ποτήρι στα χέρια σου τρανό..αν δεν κοιτάς ..και αν δεν βλέπεις τις ομορφιές αυτού του κόσμου...μέσα απ' του έρωτα για τη ζωή..μέσα απ' του έρωτα τα μάτια...

Κείμενο -  Σοφία Θεοδοσιάδη.
..............................................................................................................

Και ο άνθρωπος ο βαριομοίρης.....μας λέει ο Κωστής Παλαμάς..ο μεγάλος μας ποιητής..και μας τραγουδά ο μοναδικός Χαρούλης.. σε ένα υπέροχο παραδοσιακό τραγούδι..με ξεχωριστά όργανα.....


                                           Γιάννης Χαρούλης - Αγάπη 

..............................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου