22 Σεπτεμβρίου 2016

Oι δαντελένιοι μου άνθρωποι.. κεντίδια στα μαλλιά μου - της Σοφίας Θεοδοσιάδη..


Μιλάς για κερδισμένους.. ηττημένους και ανταγωνιστές ..κι εγώ απορημένη σε ακούω..Γνωρίζω από μικρό παιδί τις λέξεις απ' το λεξιλόγιο που εσημείωνα..όταν οι δάσκαλοί μου μου τονίζαν..Τις φύλαξα και δεν τις χρησιμοποιούσα εγώ συχνά..ίσως γιατί δίπλα σ' αυτές..και κάποια υποσημείωση κρατούσα..Μεγάλωνα  προχώραγα..  δυσκολευόμουν άλλοτε και άλλες φορές πετύχαινα τα ακατόρθωτα και με τον εαυτό μου απορούσα..Μα όταν ερχόταν η ώρα του απολογισμού..ανέσυρα εκείνο εκεί το λεξιλόγιο και για να καταλάβω προσπαθούσα..ποιές λέξεις μου σημειωμένες και έννοιες εγώ εχρησιμοποιούσα για να ανέβω..στα σκαλοπάτια του εαυτού μου...

Τη λέξη πόλεμο πάντα την είχα στο κεφάλι μου..αλλά από μια άλλη προσέγγιση..από μια άλλη εκδοχή..Πάντα θυμόμουνα τη ρήση του λαού στο λήμμα αυτό : το Θέρος - Τρύγος- Πόλεμος..και έλεγα αυτή είναι η ζωή ..κι ό,τι φυτέψεις θα θερίσεις..Μου αρέσουνε οι παραλληλισμοί..πολύ μες στη ζωή μου σε εκτίμηση τους είχα..Μου μίλησες και για το κέρδος μου..μου φώναξες πως κέρδισα..Μα εγώ δίπλα στη λέξη αυτή..είχα για υποσημείωση..μια άλλη λέξη όχι συνώνυμη..μα είχε μεγάλη σημασία για τη διαδρομή ως το κέρδος.Ήταν σημειωμένη δίπλα η λέξη μου -κατάκτηση..ναι..ναι ή λέξη μου κατάκτηση..μεγάλης γκάμας κι έννοιας αυτή..κι ας έχει τόσο λίγα γράμματα..Τι ωραιότερο να κατακτάς τα σκαλοπάτια της ζωής..μα περισσότερο τα σκαλοπάτια της καρδιάς..εκείνης των ανθρώπων?

Όχι δε θέλω να με λέν' νικήτρια και κερδισμένη να με θεωρούν..αν φτάνουνε σε τούτο το συμπέρασμα για με..μέσα από πολέμους αιμοβόρους και αιμοχαρείς..ούτε και από μονοπάτια πονηρά..που ο νους τους για εμέ εσκέφθη..Θέλω να σπέρνω..να τρυγώ..και να 'ρχεται η ώρα να θερίζω..καρπούς μονάχα ώριμους και μοσχοβολητούς και μυρωδάτους στο πανέρι μου..πάντα να τους συλλέγω..Σταμάτα να με λες νικήτρια λοιπόν..αν δεν κατόρθωσα μια θέση εκεί στον κήπο σου να πιάσω..Αν δεν εκατόρθωσα δαντέλα να σου πλέξω εγώ και την ωραιότητα την αληθινή..την εσωτερική μου ωραιότητα..να σου χαρίσω ..να σε καταχτήσω..δε θέλω να με λες νικήτρια...οι τίτλοι αυτοί σε μένα δεν ταιριάζουν...
Μετρώ καθημερινά και ακούω και μετρώ..μετρώ τις βελονιές που στο αυτί μου ψιθυρίζεις..τις πλέκω ..μα λαθεύω και καμμιά φορά..και γίνεται η δαντέλα λαθεμένη..Μα εκείνο το λαθάκι είναι εκεί..δε θέλω διόλου για να το ξηλώσω..γιατί η χειροποίητη η δαντέλα μου..που είναι αυθεντική..έχει και μέσα λάθη μικροσκοπικά..που η μηχανή η εμπορική..δεν τολμάει για να κάνει... γιατί είναι ρυθμισμένη και κουρτισμένα τα γρανάζια της..και δεν έχουν ψυχή... 

Δε θέλω να 'μαι νάρκισσος..ή ένα βασιλικό λουλούδι..
Θέλω πολύ και το επιθυμώ..ένα απλό και μοσχοβολητό να 'μαι εκεί σε μια γωνιά.. ένα μικρούλι γιασεμί..μία μικρή λεβάντα κι όταν περνάς από κοντά..με τον αέρα σου τη μυρωδιά μου να σου στέλνω..Δε μου αρέσουνε τα υφάσματα που ποτέ δεν σκίζονται.. δεν τα διαλέγω εγώ τα νάυλον..και δεν τα επιλέγω...μου αρέσουν ιδιαίτερα οι ''δαντέλες''..Μου αρέσουν γιατί είναι ευάλωτες..κάπου εκεί στο ένωμα..στο βελονάκι της γιαγιάς..κάπου εκεί που πλέκονται ..λαθεύουνε καμμιά φορά..και ενώνονται λιγάκι αδύναμα..με φόβο να κοπούν..Είναι δαντέλες ανεκτίμητες οι άνθρωποι οι πλεγμένοι από χέρια ευαίσθητα..πολύτιμες δαντέλες...Είναι αυτοί οι αγαπημένοι μου..που περπατούνε δίπλα μου ακριβώς..χωρίς ποτέ τους να μετρούν το ύψος μου κι εμένα το δικό τους αν απολύτως μου ταιριάζει..Ισότιμα μ' αρέσει πάντοτε να με κοιτούν..με βλέμμα τρυφερό και κατανόησης..παραδοχή να δείχνει μες στο βάθος της η ξεχωριστή και τρυφερή ματιά τους... 

Οι δαντελένιοι μου οι άνθρωποι..!!!
Θέλω να' μαι κομμάτι  απ' τη ''δαντέλα'' τους..κι εγώ...αυτούς που έχουν την ικανότητα ..τη δύναμη..πίσω από το πέπλο μου..να σκύβουν..να κοιτούν..Να τους φορώ επάνω μου..σαν το μικρό μου γιακαδάκι..εκείνο εκεί το δαντελένιο και κατάλευκο..σαν τότε που εστόλιζε την σχολική μας την ποδιά...
Πολύ τους ψάχνω ακόμα και πάντα θα τους ψάχνω μεσα στο πλήθος και το βουητό..και πάρα πολύ..ιδιαίτερα.. αυτούς..με έναν τρόπο αλλιώτικο..πάντα τους αγαπώ !!!

 Κείμενο - Σοφία Θεοδοσιάδη.
..............................................................................................................


✿ ♡ ✿ ERNESTO CORTAZAR - Sentiments (Relaxing piano music)

.............................................................................................................. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου