12 Σεπτεμβρίου 2016

Eίναι μαγκιά να λες τη << λέξη >>.. - της Σοφίας Θεοδοσιάδη.

Κάποτε..πάνε χρόνια αρκετά..κάποτε που ήμασταν παιδιά..μας έδωσε η μάνα μας ένα σημειωματάρι με χοντρό εξώφυλλο και παραμάσκαλα το πήραμε να σημειώνουμε τις άγνωστες τις λέξεις που θα συναντούμε στο σχολειό και στη ζωή και δίπλα να τις εξηγούμε.. να τις ερμηνεύουμε..μην τύχει και ξεχάσουμε τη σημασία τους και μείνουν ανεξήγητες τόσες πολλές και άγνωστες οι λέξεις που θα συναντάμε..Μου δώσανε κι εμένα ένα τετράδιο μικρό και μου 'πανε όλες τις λέξεις μου τις άγνωστες εκεί να καταγράφω... Κατέγραφα καθημερινά όσες μου φάνταζαν βαριές και να τις εξηγήσω δεν μπορούσα..Σημείωσα ένα σωρό : ειλικρινής και ψεύτης.. ανάξιος.. δημιουργικός..ανήθικος και ηθικός..αξιοσέβαστος και ταπεινός..συμβιβασμένος και ασυμβίβαστος..

Χρειάστηκε πολλές φορές καθώς μεγάλωνα την ερμηνεία να αλλάξω..Όχι γιατί η λέξη με άλλο τρόπο ερμηνεύονταν..μα γιατί οι άνθρωποι την ερμηνεία τους αλλοίωναν και την στραγγάλιζαν ..καθώς στα δεδομένα τους και τα συμφέροντά τους προσαρμόζαν..Κάποτε γνώρισα ένα ''όνειρο''..όχι απατηλό..μα είχε όνομα και σάρκα  και οστά..Άνθρωπο μου 'πε πως τον λέγανε ,αφού έτσι αυτός αυτοχριζόταν..Μου κούνησε άσπρο μαντήλι δελεαστικό και μου' πε ασυμβίβαστο με λένε..
.Έτρεξα αμέσως στο τετράδιό μου αυτό που είχα φυλαγμένο στο συρτάρι..Βρήκα τη λέξη ασυμβίβαστος και διάβασα ευθύς την ερμηνεία..
Ασυμβίβαστος = < α στερητικό + συβιβάζομαι..= ασυμμόρφωτος στα καθιερωμένα..= ο μη έχων πρόθεση να κάνει εκπτώσεις στην προσωπική του ζωή..στις αξίες του.. στα πιστεύω του..ο αδιάλλακτος...κι ευχαριστήθηκα που ήταν εκεί ακόμα η ερμηνεία..

Και προχωρούσα με την ερμηνεία αυτή..και ενίοτε με κάλυπτε κι άλλες πάλι όχι..Όσο τα χρόνια όμως πέρναγαν δίπλα απ' την παλιά μου επεξήγηση επρόσθετα καινούρια..Μαλάκωνα τις εξηγήσεις τις απόλυτες..όχι γιατί πια δεν τις πίστευα..μα γιατί οι ανθρώποι γύρω μου κρυβόταν πίσω εκεί σε μια φωλιά..και παιδιά του εύκολου και της καλοπέρασης της καθημερινής γινόταν ...

Σκεφτόμουν και δε θύμωνα..ήξερα πως η λέξη αυτή..ο ασυμβίβαστος..κρύβει περίσσεια ορμή..ίδιον των νέων η ορμή και όχι των γερόντων..Κακός οιωνός τα γεράματα ..κανείς δεν ημπορεί να το αρνηθεί αυτό..η ανημπόρια η σωματική..αργά και σταθερά..γίνεται σαράκι ύπουλο και καταρώγει τις ιδέες..Κι έτσι ξυπνάς ένα πρωί και η λέξη ασυμβίβαστος σε σένα δεν κολλάει...Δεν ξέρω αν η δύναμη ορισμένων εξαιρέσεων μοναχά..μπορεί και κατατρώγει το σαράκι..Δε θύμωνα .. με τους ανθρώπους δίπλα μου που αλλάζανε..μόν' τους παρακολουθούσα και εθλίβομουν συχνά..για τις εκπτώσεις και το σκύψιμο του κεφαλιού..για ένα τόσο δα μικρό πιατάκι φαγητού,  που σαν σκυλάκι που πεινά..του επετούσαν για να ζήσει.. ήθελα να φωνάξω δυνατά..την αυτολύπηση να μη τη συναντήσουν...

Όχι δεν είμαι εγώ κριτής προσωπικοτήτων της ζωής και των ανθρώπων δικαστής..Ο καθένας πράττει ..κάνει και μπορεί ..όσα ο νους και το σαρκίο του του επιτρέπει..έγραψα λοιπόν και πάλι σήμερα δίπλα στο λήμμα της λέξης ασυμβίβαστος  και μια άλλη εκδοχή..ασυμβίβαστος = αυτός που έχει  τα κότσια και μπορεί μέχρι το τέλος να αντέχει τη σημαία τη δύσκολη της μοναχικότητάς του να σηκώνει και να προχωρεί...ίσως τότε ναι..και να 'ναι ασυμβίβαστος και αδιάλλακτος και την ψυχή του να κρατάει καθαρή..ξεφορτώνοντας ενίοτε το ψέμμα που τη φόρτωσε.. πως τάχα είναι ήρωας αυτός και διαφορετικός..πως τάχατες δε συμβιβάζεται ποτέ..κι είναι βαρύ πολύ.. να λέει πως είναι τάχα ασυμβίβαστος και θιασώτης του ονείρου !!! 
Ασυμβίβαστος = όσο μπορώ και με συμφέρει ?
Ασυμβίβαστος = μέχρις εκεί που δε χαλάω τη βολή μου...?

Κείμενο - Σοφία Θεοδοσιάδη  
..............................................................................................................

 Οι ανυπότακτες καρδιές φέρουν πολύ βαριές ποινές γι'αυτό καλύτερα σε μένα μην ενδώσεις...ζωή 
 Όμως το βόλεμα είναι βόλεμα μωρό μου,  πού ν'αφήσεις τη χλιδή μια αξία σταθερή και να γυρίσεις πάλι στα ζόρια τα ίδια αυτό το κάνουν μόνο όσοι έχουν μεγάλα...
 இڿ-ڿڰۣ-...♫╰☆╮♫♫╰☆╮♫♫╰☆╮♫❤♫╰☆╮♫♫╰☆╮♫♫╰☆╮♫




Θέλει μαγκιά - Ευσταθία & Φίλιππος Πλιάτσικας (lyrics)

..............................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου