13 Σεπτεμβρίου 2016

Αλμπέρ Καμύ - ( απόσπασμα - η πτώση )

Από τότε που η προσοχή μου αφυπνίστηκε,ήταν πια εύκολο να καταλάβω ότι είχα εχθρούς. Στο επάγγελμά μου αρχικά, κι έπειτα στην κοινωνική ζωή μου.Άλλους τους είχα υποχρεώσει κι άλλους θα έπρεπε να τους είχα υποχρεώσει.όλ' αυτά ,με λίγα λόγια ,ήταν στη διάταξη των πραγμάτων,κι όταν το ανακάλυψα δεν πληγώθηκα ιδιαίτερα.Αντίθετα ,μου ήταν πιο δύσκολο κι οδυνηρό να παραδεχτώ ότι είχα εχθρούς ανάμεσα σε ανθρώπους που γνώριζα ελάχιστα ή και καθόλου.Ανέκαθεν σκεφτόμουν, με την αφέλειά μου της οποίας σας έχω δώσει μερικά δείγματα, ότι ήταν αδύνατο όσοι δεν με γνώριζαν να μη με συμπαθήσουν αν τύχαινε να με συναναστραφούν.

Ε,λοιπόν ,όχι ! Συνάντησα την έχθρα κυρίως ανάμεσα σ' εκείνους που δε με γνώριζαν παρά εξ αποστάσεως,και χωρίς να τους γνωρίζω εγώ.Θα υποτεύονταν ,αναμφίβολα,ότι ζούσα έντονα και απολάμβανα ανέμελα την ευτυχία: αυτό είναι ασυγχώρητο.Το ύφος της ευτυχίας ,όταν το προβάλλεις μ' έναν ορισμένο τρόπο,θα έκανε ακόμα κι ένα γαϊδαρο να λυσσάξει.Η ζωή μου εξάλλου, ήταν γεμάτη μέχρι σκασμού και ,από έλλειψη χρόνου,απέκρουα πολλές προτάσεις για γνωριμίες.Στη συνέχεια ξεχνούσα τις αρνήσεις μου .Οι προτάσεις όμως αυτές μου είχαν γίνει από ανθρώπους που η ζωή τους δεν ήταν γεμάτη και που ,για τον ίδιο λόγο ,δεν ξεχνούσαν τις αρνήσεις μου.
Αλμπέρ Καμύ  ( απόσπασμα - η πτώση  )
..............................................................................................................







Πάντα διαβάζοντας ένα βιβλίο.. κρατώντας το μολύβι μου υπογραμμίζω και επανέρχομαι καιρό μετά σε φράσεις που κατάλαβα πως έχουν νόημα ιδιαίτερο και βαθύ..Σε τούτο λοιπόν το βιβλίο του Καμύ..εστάθηκα αρκετά σε κάποιες σελίδες, που κατάλαβα πόσο ευφυώς περιέγραψε και στάθηκε πίσω από τα πράγματα  ο σπουδαίος τούτος συγγραφέας..Στη σελίδα λοιπόν 63 που την υπογράμμισα σχεδόν ολόκληρη,απομύζησα νοήματα πολλά..Τίποτα δεν είναι τυχαίο άλλωστε στη ζωή και ασφαλώς δεν πήρε τυχαία το Νόμπελ ο Καμύ..Διάβασα τον Ξένο και πέρυσι την Πτώση της οποίας και σας δίνω ένα μικρό - μικρό μα ουσιαστικό απόσπασμα θαρρώ.

.Έτσι κατανοούμε τους ανθρώπους και τις συμπεριφορές τους..Αξίζει πραγματικά τον κόπο,ο τρόπος που βλέπει τα πράγματα ο Καμύ.Όλοι θα αναγνωρίσετε κάποιο κομμάτι του εαυτού σας και της συμπεριφοράς ίσως που δεχτήκατε από φίλους και συγγενείς...Κι αν δεν έχετε χρόνο για όλο το βιβλίο, που σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα..διαβάστε τουλάχιστον τούτες τις λίγες γραμμές..
η φίλη σας Σοφία 
............................................................................................................. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου