20 Ιουνίου 2016

Άμα δείτε το Φεγγάρι - της Σοφίας Θεοδοσιάδη...

Πόσες φορές δε στάθηκα μπρος στο παράθυρο και κοίταξα βαθειά και έσκυψα στο φινιστρίνι της ψυχής μου...Έψαχνα μια απάντηση να βρω για τη δική μου αλήθεια...Μα την ετοίμαζα καλά ,την αναγνώριζα και ήμουν έτοιμη με ενθουσιασμό να σας την καταθέσω...Μα ερχόσασταν εσείς από την άλλη την πλευρά..και ο καθένας σας μου έλεγε πως άλλη είναι η δική σας οπτική η γωνία για την αλήθεια μου αυτή...και για τα πράγματα που εγώ με τάξη μέσα μου επροσπαθούσα να ταχτοποιήσω...Εθύμωνα πολύ εις την αρχή, για την τόσο αναπάντεχη και βίαιη ανατροπή, που προξενούσατε  στη δική μου την αλήθεια..όχι γιατί ήμουν εγωϊστρια ..μα γιατί την αγαπούσα ...ίσως και να με βόλευε..ή και να αγνοούσα..ελλειπώς.. 

Μα έπειτα μια δεύτερη σκέψη έρχονταν και με συναντούσε μονομιάς..και μου προσέθεται μια γοητεία εντελώς ξεχωριστή..για τη διαφορετικότητα όλων εσάς των γύρω μου ανθρώπων..και τις αλήθειες μεταξύ τους...Μα αυτό που ήταν ακόμα πιο γοητευτικό και συναρπαστικό ...ήταν το ''πάντρεμα'' της αλήθειας του ενός και πόσα όμορφα χρώματα και διαστάσεις έπαιρνε ..επάνω στην δική μου την αλήθεια σαν ακουμπούσε...Πολλές φορές εστάθηκα απορημένη και ανήμπορη στο ερώτημα να απαντήσω...Τι βλέπω από το παραθύρι της ψυχής?... καθώς σας φώναζα μαζί να σεργιανίσουμε...και βλέπατε άλλα από τις δικές μου τις εικόνες...
Δε θέλατε και επιμένατε να βλέπετε τη θέα μόνοι σας απ' το δικό σας παραθύρι...ούτε και να το μοιραστείτε ετολμάγατε...έναν τοίχο επροβάλλατε μπροστά μου...Δεν ξέρω να το ονομάσω αυτό αν είναι εγωϊσμός ή αν λέγεται προφύλαξη ξεχωριστής προσωπικότητάς σας...

Υπάρχουν άνθρωποι ευάλωτοι..και ευαίσθητοι ..που εύκολα μοιράζονται την θέα τους ,γιατί θαρρούν πως θα αντικρύσουνε ανοιχτά παράθυρα και θέα που στη δική τους την εικόνα θα προσθέσει...Μα βρίσκουν ''τοίχους'' και πυκνά συχνά..από μπετόν και τσιμεντόλιθους φτιαγμένα...που η θέα είναι αδύνατη...και ο θόρυβος του ''ανοίγματος''..ποτέ σε αυτούς δε φτάνει..Υπάρχουν άνθρωποι πάνω στη Γη...που βγαίνουν στο σεργιάνι σου από βραδύς...κι αφού απολαύσουν μια πανσέληνο από το παραθύρι της ψυχής..της δικής σου της ψυχής...φεύγουνε βιαστικά και κλείνονται ξανά στον τοίχο από μπετόν...εκεί τραβώντας και μια πινελιά..στη δική τους ζωγραφιά..εντελώς εγωϊστικά ..μονόπλευρα και συμφεροντολογικά...ξεχνώντας για να μοιραστούν ..έστω και τόση δα.. μια ασήμαντη από το παραθύρι τους εικόνα...Δεν τους κακίζω...όχι γιατί εδήλωσα ποτέ καλή ,ούτε και ελεήμων..Είναι που εκατάλαβα από νωρίς πως πρέπει να αντέχεις στη διάγνωση...να δέχεσαι πως θα δίνεις περισσότερα  από αυτά που παίρνεις...έτσι είναι στημένο το παιχνίδι της ζωής...να αλληλοσυμπληρώνεις τις αλήθειες σου...κι έχει αυτό μεγάλο κόστος...

Ο χρόνος φθείρει...είναι ανίκητος ..εχθρός της όποιας της αλήθειας..εχθρός χωρίς όπλα αντίστοιχα..και ναι θαρρώ πως είναι λυπηρή η διαπίστωση..μα πάντα το καταλάβαινα όταν η αλήθεια ορθωνότανε στα μάτια μου μπροστά..ερχόταν ήσυχα και ύπουλα και αθόρυβα και μου ψιθύριζε..Απόψε πάλι εσείς για πανσελήνους θάρθετε  να μου μιλάτε...μα εγώ που έχω ένα κακό προαίσθημα...και το ένστικτό μου σχεδόν ποτέ δε με γελά..ναι την ακούω τη ρωγμή απόψε ..στην όμορφη αλήθεια σας ..που έμοιαζε με ψέμμα...Είναι άδικο πάντα μέσα στην ψυχή αυτού που καταλαβαίνει πάραυτα την ουσία της αλήθειας...Είναι κρίμα..είναι όντως κρίμα και άδικο.. αν από νωρίς ακόμα δεν πρόλαβαν να συστηθούνε οι αλήθειες μας ..με την αλήθεια των απέναντί μας..Χάθηκαν από μπροστά μας μονομιάς..αλήθειες και ευαισθησίες ..μουσικές..εικόνες κάλλους..μια ασχήμια προσπαθεί να απλωθεί τριγύρω και στα μάτια μας μπροστά...άνθρωποι κλαίνε και αφηγούνται τις ζωές και τα κατεστραμμένα τους τα όνειρα ..χαθήκανε τα ευαίσθητα τα ''νούφαρα''που εφυτρώνανε τις νύχτες μες στης λίμνης τα νερά...Κι έρχεστε εσείς μαζί με μένανε ...συνένοχοι...να τραγουδάτε για τις πανσελήνους...και φεγγάρια μαγικά..Δεν μπόρεσα απόψε την αλήθεια της δικής μου της ψυχής...για να την μεταλλάξω...και να σας την σερβίρω ''πορφυρή'' και ευχάριστη  ξανά...

Πάλι κι απόψε μελωδικά θα προσπαθήσετε την αλήθεια σας και τα όνειρά σας  να μου τραγουδάτε...έτσι από συνήθεια, γιατί σας είπανε να τραγουδάτε την πανσέληνο...κι εσείς  θα μπερδευτείτε...και θα με ψάχνετε μέσα στο φως του φεγγαριού...μα εγώ εκεί δε θάμαι.. εγώ ίσως και να 'χω μες στον μπετονένιο μου τον τοίχο να κρυφτεί...και να μην κατορθώνω πια να σας  ακούω...ίσως γιατί δεν εκατόρθωσα ..δεν τα κατάφερα..την αλήθεια σας να ενστερνισθώ.. να την κατανοήσω...είναι που δε μου ταίριαζε φορές -φορές?...αλλόκοτα καθώς απόψε το φεγγάρι το κοιτούσα...

Άμα δείτε το Φεγγάρι-Σοφία Θεοδοσιάδη.
.............................................................................................................


                   Το κορίτσι στο φεγγάρι -Ελένη Τσαλιγοπούλου  
.............................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου