21 Νοεμβρίου 2015

Τηλεόραση...Βιβλίο...Πολιτισμός...

Ζώντας στην εποχή της εικόνας, είναι αδύνατον να εμποδίσουμε, τη σχέση τους με την τηλεόραση... στα παιδιά...μα και στους μεγάλους, στους μοναχικούς, στους ανθρώπους που ψάχνουν να ακούσουν, να δουν , να ενημερωθούν, να ψυχαγωγηθούν...που σίγουρα , είναι ένα σπουδαίο εργαλείο, εάν βεβαίως χρησιμοποιηθεί σωστά...
Ποτέ οι ακραίες λύσεις...δεν έφερναν επιθυμητά αποτελέσματα...
Και εννοώ...του τύπου ακραίες αποφάσεις ...δεν ''ανοίγω '''καθόλου την Τηλεόραση...
Δεν είσαι μόνος πάνω στη Γη...υπάρχουν χιλιάδες κατηγορίες ανθρώπων...που βρίσκουν , ευτυχώς ή και δυστυχώς...καταφύγιο σ' αυτήν...
Συμπερασματικά λοιπόν...οφείλουμε όλοι , πολίτες, εκπαιδευτικοί...και πολιτεία, να μεριμνήσουμε, να κατευθύνουμε τις ανησυχίες και την έγνοια μας , προς την βελτίωσή της...
Η απόρριψη δεν είναι λύση...
Άλλωστε είναι χρήσιμη σε πάρα πολλούς τομείς...

Ποιός θα μπορούσε να αμφισβητήσει την χρησιμότητα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης μέσα στο σχολείο...και όχι μόνο...

Είναι ένα εργαλείο χρήσιμο..και έχει δύναμη μεγάλη η εικόνα...
Η σωστή βεβαίως παρακολούθηση της Τηλεόρασης , είναι θέμα Παιδείας και Αγωγής....
Αν επιδιώξουμε, μια πιο συγκρατημένη και εκλεκτική χρήση , η Τηλεόραση μπορεί να γίνει για το παιδί και τους ενήλικες - πηγή χαράς , γνώσης , επικοινωνίας και ευαισθητοποίησης.
Παρασυρμένοι πάντα από τη μάζα, από τις κλίκες, από τους ψευτοκουλτουριάρηδες, μπαίνουμε στη διαδικασία να φανούμε ξεχωριστοί...και προβαίνουμε σε αποκλεισμούς...
Ποιό παιδί δεν κάθησε ώρες μπροστά στην Τηλεόραση...και δεν παρακολούθησε το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι...ένα μικρό παράδειγμα σας φέρνω....
Πόση ομορφιά, πόσα συναισθήματα, πόση αγωγή για τους δεσμούς της Οικογένειας δεν εισέπραξε ?
Είμαι εναντίον των απερίσκεπτων...που χωρίς δεύτερη σκέψη, προβαίνουν σε ακραίες δηλώσεις...
Θέλει πολύ δουλειά...για να βελτιώσεις και να δώσεις πολιτισμό...τέχνη....γράμματα...μέσα από ένα τόσο μαζικό μέσον...όπως είναι η Τηλεόραση...
Δεν είναι ακατόρθωτο...και ποτέ κανείς δεν πέτυχε το τέλειο...
Όμως υπάρχουν και εκπομπές ...κι όχι μόνον στην Ελληνική Τηλεόραση...πραγματικά διαμαντάκια...

Βεβαίως η κατάχρηση πάντα είναι βλαβερή, οπουδήποτε κι αν συμβαίνει...

Σε πάρα πολλές οικογένειες ,οφείλω να επισημάνω, πως η Τηλεόραση υποκαθιστά το βιβλίο, παραγκωνίζοντας τη φαντασία, τις ιδέες, την ενεργητικότητα του πνεύματος, κι αυτό μπορεί να αποβεί καταστροφικό....
Οι συγγραφείς λοιπόν , μετά από μακρά συνεργασία με μαθητές και γονείς και δασκάλους. μας δίνουν όχι μόνο συμπεράσματα, αλλά και << πρακτικές συνταγές >> ( αν μπορούμε να το πούμε έτσι)...προ'ι'όντα της εμπειρίας τους, που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν οι γονείς στο σπίτι, για τη στήριξη της σχέσης παιδί - βιβλίο...ενήλικας - βιβλίο...και για τη μετρημένη και σωστή επιλογή των τηλεοπτικών προγραμμάτων....
ένα πολύτιμο - στο είδος του-βιβλίο :
<< Από την Τηλεόραση στο Βιβλίο >> της :Κριστίνα Λαστρέγκο- φραντσέσκο Τέστα.

Κείμενο - Σοφία Θεοδοσιάδη - Εκπαιδευτικός.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 

 Η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Νοεμβρίου με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, που ελήφθη το 1996.
Στόχος της, να ενθαρρύνει τις ανταλλαγές τηλεοπτικών προγραμμάτων μεταξύ των χωρών και ιδιαίτερα εκείνων που σχετίζονται με την ειρήνη, την ασφάλεια, τον πολιτισμό την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.



ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,